D’on ve la roba que portem? A on s’ha fet? Reflexionem sobre l’impacte del nostre consum (individual, social, econòmic i ambiental) i sobre el poder que tenim com a consumidors i consumidores per transformar el món.
Durada: 1 hora.
Destinataris: 5è i 6è de primària.
Proposem un viatge a la història del cacau i a les injustícies que pot amagar. S’identificaran els ingredients que composen la xocolata i els ingredients ocults per anar desgranant els principis del comerç just.
Durada: 1 hora
Destinataris: 5è i 6è de primària
Jugarem i ens ho passarem bé sense competir. És possible? jocs de distensió, de coneixença, d’afirmació i estima, de confiança, de comunicació, d’emocions, de regulació de conflictes i cooperatius. Fins i tot, ens atrevirem a jugar a un joc competitiu i donar-li la volta. Què vol dir competir? Necessitem guanyar? Què vol dir guanyar?
Durada: 1 o 2 hores
Destinataris: 5è 6è de primària
Treballem la pau com a una actitud personal interna que propicia millors relacions socials. A través de dinàmiques participatives, convidem l’alumnat a repensar conceptes com els conflictes i la noviolència. Posem l’accent en com resoldre’ls de forma positiva i creativa.
Durada: 1 hora
Destinataris: 5è i 6è de primària
Depenent del país on naixem, potser ara, enlloc d’estar a l’escola, estaríem treballant en una fàbrica, en una mina, al camp… Reflexionem sobre l’explotació infantil i els drets dels nens i nenes. Les imatges ens acostaran a històries reals per convidar-nos a fer propostes per a transformar la realitat.
Durada: 1 hora
Destinataris: 5è i 6è de primària.
La xerrada comença amb un/a educador/a explicant la temàtica de refugi. Ens preguntarem què vol dir l’etiqueta “persona refugiada”. Parlarem de moviments migratoris i les causes de les guerres. A mig taller, farem tancar els ulls als alumnes per fer una visualització mentre una persona refugiada (un testimoni real) apareixerà al seu davant i, quan obrin els ulls, descobriran una història de primera mà.
Durada: 1h
Destinataris: 5è i 6è de primària.
Com viuen els infants del món? Què ens uneix o diferencia? Mitjançant històries de vida de diferents infants, ens aproparem a la realitat que es viu a països com Senegal, Madagascar, Etiòpia, Índia, Nepal, Colòmbia o Nicaragua.
Durada: 1 hora
Destinataris: 5è i 6è de primària.
Ruta matinal per indrets de la ciutat que recorden fets històrics i actuals per repensar què podem aportar per crear un bon clima al nostre voltant. Es realitzen dinàmiques per reflexionar de la llibertat d’expressió, els drets humans, la pau interior, la identitat personal i col·lectiva i l’acollida.
Tipus d’activitat: Itinerari guiat
Destinataris: 5è i 6è de primària
Nº participants: Grup classe.