Tallers de primària

La roba que portes: explotació, contaminació i responsabilitat

Saps d’on ve la roba que portes? Saps qui l’ha fabricat i en quines condicions? Sabies que la roba és segona indústria més contaminant del món? Quines alternatives tenim?

D’on ve la roba que portem? A on s’ha fet? Reflexionem sobre l’impacte del nostre consum (individual, social, econòmic i ambiental) i sobre el poder que tenim com a consumidors i consumidores per transformar el món.

Durada: 1 hora.
Destinataris: 5è i 6è de primària.

UNA XOCOLATA BONA EN TOTS ELS SENTITS!

SABEM QUI PRODUEIX ALGUNS DELS NOSTRES PRODUCTES PREFERITS?

Proposem un viatge a la història del cacau i a les injustícies que pot amagar. S’identificaran els ingredients que composen la xocolata i els ingredients ocults per anar desgranant els principis del comerç just.

Durada: 1 hora
Destinataris: 5è i 6è de primària

JUGUEM SENSE COMPETIR (PRIMÀRIA)

AQUEST TALLER PRETÉN INTRODUIR-NOS EN L’ABORDATGE POSITIU DEL CONFLICTE I EN L’EDUCACIÓ PER LA PAU COM A EINA D’EDUCACIÓ EN VALORS.

Jugarem i ens ho passarem bé sense competir. És possible? jocs de distensió, de coneixença, d’afirmació i estima, de confiança, de comunicació, d’emocions, de regulació de conflictes i cooperatius. Fins i tot, ens atrevirem a jugar a un joc competitiu i donar-li la volta. Què vol dir competir? Necessitem guanyar? Què vol dir guanyar?

Durada: 1 o 2 hores
Destinataris: 5è 6è de primària

PREVENCIÓ I RESOLUCIÓ DE CONFLICTES (PRIMÀRIA)

Treballem la pau com a una actitud personal interna que propicia millors relacions socials. A través de dinàmiques participatives, convidem  l’alumnat a repensar  conceptes com els conflictes i la noviolència. Posem l’accent en  com resoldre’ls de forma positiva i creativa.

Durada: 1 hora
Destinataris: 5è i 6è de primària

EXPLOTACIÓ INFANTIL

Depenent del país on naixem, potser ara, enlloc d’estar a l’escola, estaríem treballant en una fàbrica, en una mina, al camp… Reflexionem sobre l’explotació infantil i els drets dels nens i nenes. Les imatges ens acostaran a històries reals per convidar-nos a fer propostes per a transformar la realitat.

Durada: 1 hora
Destinataris: 5è i 6è de primària.

ÉS HORA DE FUGIR

QUÈ ET FARIA DEIXAR LA TEVA LLAR, LA FAMÍLIA… TOT EL QUÈ CONEIXES? QUÈ T’EMPORTARIES?

UN TESTIMONI APAREIX A MIG TALLER PER SORPRESA I ENS EXPLICA EL SEU PROCÉS DE FUGIDA

La xerrada comença amb un/a educador/a explicant la temàtica de refugi. Ens preguntarem què vol dir l’etiqueta “persona refugiada”. Parlarem de moviments migratoris i les causes de les guerres. A mig taller, farem tancar els ulls als alumnes per fer una visualització mentre una persona refugiada (un testimoni real) apareixerà al seu davant i, quan obrin els ulls, descobriran una història de primera mà.

Durada: 1h
Destinataris: 5è i 6è de primària.

EXPLICA’M: SER INFANT AL MÓN

Com viuen els infants del món? Què ens uneix o diferencia? Mitjançant   històries de vida de diferents infants, ens aproparem a la realitat que es viu a països com Senegal, Madagascar, Etiòpia, Índia, Nepal, Colòmbia o Nicaragua.

Durada: 1 hora
Destinataris: 5è i 6è de primària.

Visita a l’equipament per tal d’apropar a la ciutadania les temàtiques que treballa. A més, de fer visibles les activitats que es duen a terme a Manresa sobre aquests temes. Es pot combinar amb altres tallers del catàleg, com una visita a les exposicions temporals, tallers de jocs, contes, cinefòrum o d’altres, segons els interessos del grup.

CAMÍ D’EMOCIONS: DEL RESPECTE A LA COOPERACIÓ (PRIMÀRIA)

Ruta matinal per indrets de la ciutat que recorden fets històrics i actuals per repensar què podem aportar per crear un bon clima al nostre voltant. Es realitzen dinàmiques per reflexionar de la llibertat d’expressió, els drets humans, la pau interior, la identitat personal i col·lectiva i l’acollida.

Tipus d’activitat: Itinerari guiat
Destinataris: 5è i 6è de primària
Nº participants: Grup classe.

X